فایل ویکی فایل ویکی دروس تخصصی موفقیت پاورپوینت ارسال ارتباط با ما

دانلود مقاله ورزش و زنان

دانلود مقاله ورزش و زنان

از آنجا که برروی ورزشکاران زن تحقیقات دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است، یک اتفاق نظر کلی ر مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد. وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است. اما با توجه به آنچه که تا به امروز میدانیم، به تعدادی از خصوصیات و ویژگی های جنس مونث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره می کنیم.

اگر چه بر اساس نظر سنجی ها، اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در جریان دوران قاعدگی هستند، اما از لحاظ فیزیکی زنان بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکورد های جهانی شده اند.

فعالیت ورزشی شدید باعث کاستن سطح استروژن خون میشود، اما لزوماً روی سطح عملکرد بدنی اثری نمی گذارد.

در تمرینات با شدت برابر، اختلافی در میزان بروز آسیبهای ناشی از ورزش در زن و مرد دیده نمیشود.

قرص های ضد بارداری احتمالاً سبب تغییرات چشمگیر فیزیولوژیک در بدن زن می شوند، اما تاثیر عمده ای روی عملکرد فرد نخواهند گذاشت.

حاملگی در 2 تا 3 ماه اول، اثر منفی روی عملکرد نمی گذارد. لابد میدانید در المپیک سال 1956 ملبورن، 3 تن از برندگان مدال طلا حامله بودند. حتی بعد از طی حاملگی اگر وضعیت جسمی و شکل پیش از حاملگی زن بازگردد، مشکلی در رقابتهای ورزشی نخواهد داشت.

ورزش سبب بهبود دانسیته (تراکم) استخوانی زنان نمیشود بلکه فقط سبب حفظ آن میگردد.در صورت مصرف مقادیر کافی کلسیم، ورزش احتمالاً در شکل گیری استخوانهای قویتر کمک خواهد کرد. هیچ محدودیت سنی برای شرکت در ورزشهای استقامتی وجود ندارد. حتی زنان80 ساله هم توانایی شرکت منظم در دوهای ماراتن را دارند، گرچه که مدت زمان طی شده بیشتر خواهد بود.

دقیقاً معلوم نیست که آیا زنان سریعتر می دوند یا مردان، فقط می دانیم که در ازای هر دهه عمر، زنان توانایی سرعت بخشی در دویدن به میزان 14 متر در دقیقه دارند. در حالیکه این رقم برای مردان 7 متر در دقیقه است البته با توجه به اختلافات فیزیکی به نظر نمیرسد که زنان توانایی غلبه بر مردان در مسافتهای کوتاه را داشته باشند.

اما عکس این موضوع در دوهای در مسافت طولانی صدق می کند که به نظر میرسد به علت چربی بالاتر موجود در بدن زنان است که به عنوان منبع انرژی عمل میکند. به علاوه تعریق ران در دماهای بالاتر بدنی، سبب حفظ و نگهداری بیشتر آب بدن خواهد شد.

آیا بین مردان و زنان ورزشکار اختلافات فیزیولوژی وجود دارد؟

بله این اختلافات در زمینه سیستم اسکلتی و عوامل بیومکانیکی نمود دارند. ورزشکاران زن بطور معمول (ولی نه همیشه) کوچکتر و کوتاهتر بوده، لگنی پهن تر دارند، زانوها به داخل متمایل شده و ساق پاها انحنای کمتری دارند.

این خصوصیات از جمله مواردی است که احتمال ایجاد بعضی از آسیبها مانند دردهای کشککی-رانی را بالا میبرد. ورزشکاران زن درصد بالاتری از چربی بدن داشته و حدود30 درصد قدرت عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند که خصوصاً مربوط به اندام فوقانی است. اما درهر صورت به رشته ورزشی خاص است تا اینکه جنسی خاص عاملشان باشد.

آیا ورزش کردن برای زنان سودمند است؟

تمرینات منظم ورزشی دارای فواید مشابهی در زنان و مردان است. یعنی کاهش فشار خون، پایین آوردن تعداد ضربان قلب و افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن، تمام تمام موارد فوق به پیشگیری از آترواسکلروز و بیماریهای قلبی کمک میکنند. به علاوه ورزشهای توام با اعمال وزن روی بدن،سبب تقویت استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان می شوند.

شامل 6 صفحه فایل word قابل ویرایش


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 1,200 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
maghaleh_618918_8252.zip9.5k





دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي ورزش

دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي ورزش اشاره به موقعيت قابل ملاحظه اي كه ورزش در جوامع كنوني ما بدست آورده امري پيش پاافتاده است. پخش تلويزيوني مسابقات بزرگ، خصوصاً بازي هاي المپيك «جهاني» قوتبال و مسابقات كلاسيك تنيس كه با جلب نظر تماشاچيان بعد جهاني به آن بخشيده و در هر نقطه اي از دنيا قابل مشاهده است، چون در هيچ زمينه ديگري چيزي شبيه آن پيدا نمي شود. نشانه بعد اجتماعي چشمگير پديده ورزش مي باشد. زمين ورزش شايد تنها مركز ث ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,700 تومان 10% تخفیف

دانلود مقاله ورزشهای سخت و دیابت

دانلود مقاله ورزشهای سخت و دیابت در ورزشهای سخت برخلاف فعاليتهای کمتر گلوکز سوخت مخصوص ماهيچه است .اين سوخت بايد از ماهيچه ها وگليکوژن کبد هم به مناطق غني و هم به مناطق بي ذخيره بدن انتقال يابد .بنابر اين کنترل بر توليد و استفاده از کلوکز بايد با ورزشهايي که در رنج 60 در صد از ماکزيموم قرار دارد متفاوت باشد که دراين رنج مقرر است که گليکوژن چرخشي به نسبت انسولين به مقدار کمتري ويا برابر با G/ افزايش يابد . GU  موردی است که کن ...

توضیحات بیشتر - دانلود 1,600 تومان

آخرین محصولات فروشگاه